GBatu Forum
Heb geluisterd naar de preek. En vooral de link naar de actualiteit sprak mij aan.
Nu wordt er inderdaad vastegelegd hoe we samen kunnen leven.
Vraag mij alleen af hoe de regering gaat doen. Maar de weg die ze inslaan staat mij wel aan. Een samenenleving vooral gericht op ik naar samen is een grote stap.
De dienst:
Ik vond de titel ‘receptenboekje voor geluk’ goed gekozen.
Wanneer is een mens gelukkig? Wat is geluk? Dat is voor ieder persoonlijk.
Heeft mij na de dienst wel bezig gehouden. Anderen niet?
Inderdaad zijn de vragen wat is geluk en wanneer ervaart men dit. Het grappige is, en de catechisatie de dinsdag ervoor maakte dit ook duidelijk, dat vaak dezelfde dingen de mens gelukkig maakt. En vaak zijn de immateriële zaken van belang, geld maakt zeker niet gelukkig. Het speelt een bepaalde factor in je leven, maar geen voorwoorde tot …
IK ben benieuwd hoe men denkt over geluk als je de wereld in kijkt. Dan heb ik het niet over de directe omgeving, daar zit het meestal wel goed. Is een receptenboeke voor geluk nodig voor de wereld?
10 Gouden Regels voor GELUK hoop dat jullie hier wat aan hebben …
1. Verwonder je zo vaak als je kan en verbaas je over wat je vanzelfsprekend vindt maar dat helemaal niet is
2. Geniet van eenvoudige goede dingen als wandelen, een appel eten, even de ogen sluiten.
3. Wees dankbaar en waarderend voor wat dankbaarheid en waardering verdiend
4. Zoek mensen op die een positieve houding hebben.
5. Ontvang in alle rust complimentjes en opbouwende opmerkingen, weiger kalm maar duidelijk afbrekend commentaar.
6. Blijf je realiseren dat jouw leven van jou is. Laat het niet door anderen leven
7. Gun jezelf de ruimte en tijd voor dingen die je graag doet.
8. Zoek naar activiteiten waarbij het nuttige ook aangenaam is. Alles heeft aangename kanten.
9. Kies er voor je gelukkig te voelen. Wacht niet op anderen of het lot om je gelukkig te maken.
10. Lach veel, zo vaak als je zin hebt. Er zijn redenen in overvloed.
Met alle respect vooraf…. als men over het onderwerp " geluk " wilt hebben? denk eens terug naar wat je hebt geprobeert en het resultaat was goed afgelopen. Het waarderen van je geluk in het verleden is het bereid te zijn je geluk te ontvangen in het heden.
Wie bepaald dat het geluk je toelacht???? dat is het relatie wat je persoonlijk bezig houdt met God de Vader. Amen
- Nieuwste geregistreerde lid:Frits Barends
- Totaal aantal geregistreerde leden:198
- Totaal aantal topics:5
- Totaal aantal posts:14