Inloggen

Gglbatu
Forum index  >  Dienstoverdenkingen  >  "Love in action"
Aleida Anakotta , 6 maart 2007 om 20:50 uur
Aangemeld op 16 juli 2006 Aantal posts 4

Schriftlezeing: Korintiers 13:1-13
Wat ik eruit heb gehaald:
4-7: De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid.
Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.”

Dat is mooi om te lezen maar hoe vergaat het ons in het dagelijks leven?
Heb daar de afgelopen dagen wel aan gedacht. En hoeveel fouten maak ik dan in mijn denken?
Maar dat ik er aan gedacht heb is al iets!
Verder sloot de kindernevendienst daar haarfijn mij aan. Kinderen hebben ook in hun korte leven veel meegemaakt. Al was het alleen die ene keer dat je gevallen was. Gevallen en toch weer opgevangen.
Zo is het toch altijd. Vallen en opstaan of vallen en opgevangen worden.
Zo ook familie Sopacua. Zij bedankt voor de mooie woorden!

Palau Jeret Tetelepta , 8 maart 2007 om 10:42 uur
Aangemeld op 16 juli 2006 Aantal posts 2

1Kor.13 is voor mij één van de mooiste bijbelteksten. Het omschrijft het grootste begrip in het geloven. De tekst eindigt immers met: geloof, hoop en liefde resten, maar dat de grootste is de liefde.
Liefde, een woord die wij makkelijk in de mond nemen; “Ik hou van je”. Liefde als emotie, dat ervaart een ieder op zijn of haar eigen manier. Velen kennen het als een intense gevoel dat diep vanuit je binnenste komt. Oftewel, liefde komt vanuit je hart.

Maar als ik de televisie aanzet en ik zie dan de dingen die om ons gebeuren – in de maatschappij in de wereld – dan denk ik: “Where is the love?” We lijken soms wel te leven in een wereld waar liefde gepredikt wordt, maar niet in praktijk gebracht wordt. Een paar voorbeelden:
De vele oorlogen die gevoerd worden
De nog altijd aanwezige discriminatie ten opzichte van minderheden
denk aan kleur, ras, godsdienst, sekse
We hebben het nog altijd over de zogenaamde Derde Wereld, wat is
de liefde of is er liefde vanuit de Eerste en de Tweede Wereld
naar deze Derde Wereld?

Maar hoe vertaal ik nou die liefde die Paulus predikt naar vandaag toe? Hoe kunnen wij deze liefde dan DAADWERKELIJK hanteren? Hoe passen wij Gods liefde toe om de problemen in de wereld aan te pakken?
“In de naam van God…..” en “May God blesses our people” heeft toch niet alleen betrekking op een klein groepje? Gods liefde is toch voor ons allen, ongeacht welke achtergrond we dan ook hebben?
Het is toch niet aan mij om te oordelen wie slecht zou kunnen zijn in de ogen van de Schepper?

Wij mensen nemen het dus heel snel in de mond; liefde. Maar handelen vanuit liefde, daar hebben wij kennelijk te veel moeite mee. Het gaat om de interactie tussen woord en daad, bidden en werken.

Al deze vragen stel ik mezelf dan nu af. En graag wil ik ze ook aan u stellen. En natuurlijk hoop ik dat het gesprek verder gezet kan worden.
De thema van de preek was: “love in action”. Hoe houdt u die liefde die u gekregen hebt – van God, van uw medemens – hoe houdt u die nu daadwerkelijk in actie?

Love in action!! Love in action??

Frits Barends , 9 juni 2010 om 21:01 uur
Aangemeld op 6 juni 2010 Aantal posts 4

Love in action wordt hier geplaats,

MAAR Wat Is Hier De Reaction from the Love In Action???

Ik hoop dat ik een bijdrage kan geven aan de lezers op gebied van
Wat heb ik hieraan?….. blijft het alleen op geschreven woorden?

Geloof – Hoop – Liefde.

Vraag 1 t/m 3 is bedoeld aan een ieder die ooit of nog steeds verliefdheid gevoel is/heeft.

Vraag1:
Wat speelt hier het grootste rol? als je imand hebt ontmoet en het gevoel krijgt dat het wat kan worden? Geloof, Hoop of Liefde?

antwoord 1 leest je na de derde vraag.

Vraag 2:
Als je een keuze hebt gemaakt op vraag 1 wat is hier je volgende keuze?
om het eerste te behouden? (denk eraan niet speiken oke)

Vraag 3:
Als je de twee keuzes heebt gemaakt rest alleen nog het laatste punt.

OKE je hebt het geschreven op papier en laten we even kijken of je het goed hebt…….

het antwoord op vraag 1 is Liefde
het antwoord op vraag 2 is Hoop
het antwoord op vraag 3 is Geloof

ik hoop dat je vragen hierover hebt want dan wil ik tekst en uitleg geven

veel denk plezier en hoop op reactie’s

Amatooooo

Forum index  >  Dienstoverdenkingen  >  "Love in action"
  • Nieuwste geregistreerde lid:Phw Mahulete
  • Totaal aantal geregistreerde leden:202
  • Totaal aantal topics:5
  • Totaal aantal posts:14